3 Mayıs 2012 Perşembe

nazo tasarım

Yakın zamanda öğrendiğim bu teknik bir takı tasarım hocasının kendi buluşu. İsmini de kendisi vermiş. Gerçekten çok başarılı çalışmaları var. Gerçek bir sanatçı anlayacağınız. Ben de, kendi anlatımı ile sitesinde yer alan videodan öğrendim yapılışını. Sizde öğrenmek isterseniz bu linke tıklayarak ziyaret edebilirsiniz. Gerçekten emekli bir iş. Beni bayağı uğraştırdı. Ama değdi. Sizce de öyle değil mi?


 



Kolyeyi kum boncuk ve savaroski bit kristallerle ördüm. 20 numara misina ile kullanmak gerekiyor çünkü boncukların içinden misina birkaç defa geçince boncuklar kırılabiliyor. O yüzden ince misina daha iyi. Ucuna da iri bir savoroski taşın kenerını örerek tutturdum. Modeli takı meraklılarının uğrak  mekanı Suluhan da görmüştüm. Hafızama kaydedip eve gelince çizdim ve uyguladım.

 Aşağıdaki bilekliği de Suluhanda hem malzeme satan, hem örgü teknikleri öğreten bir dükkandan öğrenmiştik. İkisini aynı renkte çalışıp, takım yaptım.






 Bu bileklik için de önce altını kum boncuklarla ördüm, üzerine 4 mm savaroski kristallerle işledim.






 Yüzüğün tekniğini ise nazo tasarımdan esinlenerek kendim uydurdum. Bilmiyorum daha önce böyle bir teknik varmıydı. Ama ben şimdilik benim eserim diye geçiniyorum... :)







   Bu da takım halinde




6 yorum:

  1. harika takılar,emeğinize sağlık.benim asla sabır gösterip yapamayacağım şeyler :)

    YanıtlaSil
  2. Sonuca değilde sürece odaklanmak çalışmayı daha zevkli hale getirebilir mi acaba:)?

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım çok güzel olmuş bu takılar

    tebrik ediyorum seni, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Nesli. Hoş geldin bloğuma sefalar getirdin. Sevgiler.

      Sil
  4. merhaba. çok zaman geçmiş ama acaba bilekliği hangi teknikle yaptığınızı yazar mısınız? bu bilekliğe ne deniyor ona göre google da aratıp öğreneyim veya nasıl yapıldığını burada paylaşır mısınız?

    YanıtlaSil
  5. İnanın hiç hatırlamıyorum tekniğin ismini. Ama eğer Ankarada iseniz Suluhanda malzemesini satan kişilerden öğrendim tekniği. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Sevgiler.

    YanıtlaSil