18 Temmuz 2012 Çarşamba

sadece üç malzeme ile un kurabiyesi ( hem de margarinsiz)

 Yeni bir kurabiye denedim. Tam bana göre. . .Hem kolay, hem un kurabiyesi, daha da önemlisi margarinsiz. Ya tutarsa dedim denedim:) Sonuç mükemmel. Tarifi sevgili Reyhan Hanım'ın  Anne eli gibi adlı bloğunda gördüm. Ona da buradan teşekkürler.
 Gelelim tarife;
 1 su bardağı sıvıyağ,
 1         ''        pudra şekeri (üzerinden iki parmak eksik bırakıp toz şekerle doldurursanız daha kıtır oluyor),
 Aldığı kadar un,
 Yoğurun, şekil verin, 160, 170 derecede pişirin. Yaklaşık 10 dakikada pişiyor. Sararmadan fırından çıkarın.  Kurabiyelerinizin her tarafı aynı sertlikte olacak (ortası yumuşak olmayacak şekilde). Sıcakken biraz yumuşak oluyor, soğuyunca forma girecektir.
     İşte lezzet çatlamaları;





21 yorum:

  1. vayy tarif harikaymış böyle az yağlı kurabiyelere bayılıyorum.Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar hoşgeldin bloğuma Simgeciğim. Çok teşekkürler. Sevgiler. . .

      Sil
  2. o zaman bende bi tarif vereyim..1su bardk sıvıyağ
    1poşet toz kremşanti
    kabartma tozu aldığı kadar un..
    mutlaka deneyın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarif için çok teşekkürler, mutlaka deneyeceğim. Sevgiler. . .

      Sil
  3. kurabiyeler nefis görünüyor ellerinize sağlık,beğenmenize çok sevindim,afiyet şeker olsun..
    (bu arada netteki sorundan dolayı bloğunuzu izlemeye alamadım yarın tekrar deneyeceğim:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Reyhan Hanım sayenizde. . .Sevgiler.

      Sil
  4. bu kadarcık mı?? :) hem malzeme, hem de pişirme süresi ne kadar kısa. bundan pratiği olamazdı herhalde.
    eline sağlık, afiyet şeker olsun:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadarcık sevgili Asortik. Gerçekten çok pratik. Dene ,memnun kalacaksın. Sevgiler. . .

      Sil
  5. bende yaptım bi erkek olarak çok güzel oldu teşekkürler tarif için saygılar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyetle yiyin, tarif herkesin yapabileceği kadar kolay gerçekten

      Sil
  6. Ben de deneyeceğim tarifinizi gözüme çok güzel gözüktüler. :)ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Deneyin memnun kalacaksınız. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. Merhaba tarifinizi yaptım ama biraz yağ kokusu geliyor gibi oldu yerken acaba üzerine tarçın serpsek dahada lezzetli olurmu, teşekkürler..

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Özlem, kabartma tozu yok mu tarifte ? ben de deneyeceğim tarifi. Yazıyor da ben mi göremedim acaba? Yağsız oluşu hoşuma gitti. Teşekkürler . :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kabartma tozu yok. Sadece üç malzeme ile. Afiyetle yiyin.

      Sil
  10. Pudra şkeri koymasak olmuyomu

    YanıtlaSil
  11. Pudra şekeri yerine toz şeker de kullanabilirsiniz ama şeker erimez. Çıtır çıtır hissedersiniz şekeri. Ama o da farklı bir lezzet verebilir. Denenebilir. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. ama benimki yumusak oldu ndenki ?

    YanıtlaSil
  13. Biraz daha un ekliyebilirsiniz belki:(

    YanıtlaSil
  14. tarifiniz muhteşem. hem de öğrenciler ve öğrenci evleri için çok ideal. :)

    YanıtlaSil