16 Ağustos 2014 Cumartesi

Kaymaklı biber (kremalı biber sote)





 Hem anne hem baba tarafından göçmen olduğumuz için göçmen yemeklerini çok yapar annem. Bu da onlardan biri. Süt kaymağı çok kullanılır göçmenlerin mutfağında. Sanıyorum zamanında Balkanlarda hayvancılıkla uğraşmışlar, bu yüzden de mutfaklarında süt, yoğurt ve kaymağa çok yer vermişler. Benim çok severek yediğim ama şimdilerde unutulmaya yüz tutmuş bir yemek:( Ben süt kaymağına çok ulaşamadığımdan, bazen krema ve kahvaltılık kaymakla da yaptığım olur. Siz de kremalı tatları seviyorsanız, bir deneyin derim.
 Gelelim tarife; Malzemelerin oranları damak tadınıza göre değiştirilebilir.
 Yarım kilo kadar tercihen köy biberi,
 Yarım çay bardağı sıvı yağ
 Yarım kase süt kaymağı veya yarım kutu krema veya üç yemek kaşığı kahvaltılık kaymak.
 Tuz.
 Biberi kendi yönteminizle soteleyin. En son ocağı kapatmadan süt kaymağını ilave edin, fıkırdatıp altını kapatın. Eğer kahvaltılık kaymak kullanıyorsanız, kaymağı ekleyip hemen ocağı kapatın, krema kullanıyorsanız, biraz daha sıvı kıvamlı olacağından , birkaç dakika kaynatabilirsiniz. Sonra da afiyetle yiyin:))



2 yorum:

  1. İlk defa krema ve biberin bir arada kullanıldığı bir tarifle karşılaştım. Denemek istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kremalı tatları seviyorsanız deneyin derim. Şimdiden afiyet olsun:)

      Sil